Ga naar de app en boek sneller en gemakkelijker!

Waarnaartoe?
Wanneer?
2

Waar naartoe?

Wanneer op reis?

Selecteer vertrekmaand

2026

Jan
Feb
Maa
Apr
Mei
Jun
Jul
Aug
Sept
Okt
Nov
Dec

2027

Jan
Feb
Maa
Apr
Mei
Jun
Jul
Aug
Sept
Okt
Nov
Dec

2028

Jan
Feb
Maa
Apr
Mei
Jun
Jul
Aug
Sept
Okt
Nov
Dec

Wie gaat er op reis?

Wie gaat er op reis?

Volwassenen18 Jaar en ouder

2

KinderenJonger dan 18

0
Philile Moyo

Philile Moyo

Gids bijAcacia Adventure Holidays

4.5Gem. beoordeling
4Traveler reviews
4Avonturen

Schrijf een recensie

Deel je mening over de route, de gids en de algehele organisatie van het avontuur.

Schrijf een recensie

Share Philile's page

Spread the love by sharing this guide page with fellow travelers.

Traveler Reviews

Schrijf een recensie
D
Leest u eerst voordat u Acacia overweegt. Ik weet dat de korting die zij geven een geweldige deal lijkt, maar dat is het niet. Mijn man en ik zijn doorgewinterde reizigers die vóór deze rondreis al t…Leest u eerst voordat u Acacia overweegt. Ik weet dat de korting die zij geven een geweldige deal lijkt, maar dat is het niet. Mijn man en ik zijn doorgewinterde reizigers die vóór deze rondreis al tijd in Afrika hebben doorgebracht. Wij kennen de waarde van een goede rondreis, en wij waarderen de "This is Africa" mantra. De rondreis die wij hebben meegemaakt, was echter een enorme teleurstelling. Toen wij onze ontevredenheid uitten over de manier waarop wij behandeld werden, nam een van de medeoprichters van het bedrijf, Vivian, die ook het hoofd van de klantendienst is, contact met ons op om ons te zeggen dat "overlanding niet voor iedereen is weggelegd. Hier volgt een lijst van onze klachten: 1. Onze reisgroep werd seksueel en verbaal lastig gevallen door een klant in ons hotel in Zanzibar, zozeer zelfs dat wij vreesden voor onze veiligheid. Toen wij dit aan Acacia vertelden en hen vroegen met het hotel samen te werken om ervoor te zorgen dat de beledigende dronken man niet meer terugkwam, antwoordde Vivian dat hij de man die ons lastig viel niet persoonlijk kent en dat deze locatie "hoge goedkeuringscijfers heeft, een goede inrichting, en een geweldige ligging. Er werd verder niets gedaan om iemand van onze groep op zijn gemak te stellen. De dronken man kwam terug om ons te bedreigen, terwijl wij op het strand van het hotel lagen. 2. Het merendeel van de optionele activiteiten was voor ons niet beschikbaar. Door de drastisch afgezwakte reistijden in het reisprogramma, kwamen wij uren na de geplande tijd op onze camping aan, zetten ons kamp op en moesten dan naar bed, ter voorbereiding van weer een vroege reisdag. Daardoor bleef er weinig tijd over om onze omgeving te verkennen. 3. De reisbeschrijving was in feite een leugen. De rijtijden waren soms het dubbele van wat er vermeld stond. Voor ritten tot 15 uur krijgt u één broodje om de lunch te noemen, met weinig of geen stops om extra voedsel te kopen. Badkamers waren zelden beschikbaar, zodat u zich herbeleeft in een bosje aan de kant van de weg. OK, prima, maar waarom vertelt u dat niet van tevoren, zodat we wc-papier en handontsmettingsmiddel kunnen inpakken? 4. De kastjes van de truck lekten en onze spullen werden *echt* beschimmeld. Vivian gaf gewoon het regenseizoen de schuld en was niet bereid om geld te geven voor nieuwe kussens. De ramen lekten ook op ons terwijl we reden en de stoelen waren gescheurd. Geen airco betekent ook dat het heet en stinkend is als u de ramen niet naar beneden kunt doen vanwege de regen. 5. Onze reisleider heeft ons geen waardevolle informatie gegeven. Hij vertelde ons op onze welkomstbijeenkomst dat hij niet graag praatte, dus dat we vragen moesten stellen als we iets wilden weten. Vervolgens schold hij iedereen uit voor het stellen van vragen. Dit zorgde voor een lange 3 weken met niemand die ons vertelde waar we naar keken. 6. De vegetarische lunchmogelijkheden bestonden soms uit beschimmeld brood, geraspte wortels, en kaas. Toen iemand uit onze groep iets geserveerd kreeg waarvan zij vele malen had verklaard dat zij er allergisch voor was, kreeg zij een heftige reactie en het precieze antwoord van Vivian aan haar was: "de keuzemogelijkheden waren zeer beperkt. Geen verontschuldiging. In het algemeen zou ik Acacia Africa voor geen enkele tour aanbevelen, vanwege hun gebrek aan empathie voor hun klanten en de ondermaatse kwaliteit van hun uitrusting en tour. U bent veel beter af met het plannen van uw eigen reisroute, het kopen van een tent en het huren van een auto (of zelfs vliegen en in hotels verblijven!). U zult een TON geld besparen en een veel betere ervaring hebben, want u zult de plaatsen die u bezoekt ook werkelijk kunnen verkennen, in plaats van er alleen maar te slapen en meteen weer op weg te gaan.
Verken Zuid-Afrika, Lesotho & Eswatini – incl. accommodatie – 20 dagen reviewer
De rondreis was geweldig en we hebben veel dieren gezien. We hebben veel dieren kunnen zien in alle parken en verschillende bezienswaardigheden in alle drie de landen. Mijn grootste klacht is dat er …De rondreis was geweldig en we hebben veel dieren gezien. We hebben veel dieren kunnen zien in alle parken en verschillende bezienswaardigheden in alle drie de landen. Mijn grootste klacht is dat er veel lange ritten zijn, wat ik begrijp, maar de bus was niet erg comfortabel op de wegen. Gelukkig waren we met een paar zodat we ons konden verspreiden, maar als je een volledige rondreis had, zou het niet comfortabel zijn. Ook zou de lunch inbegrepen zijn, maar op sommige dagen kregen we geld om zelf iets te kopen. Dat zou prima zijn als het genoeg was om iets te eten te kopen waar we stopten. Zorg voor meer geld of plan een lunchpakket in dat we onderweg kunnen eten (wat we een paar dagen hebben gedaan). Tot slot, als je aangeeft dat het optionele extra's zijn, moet je informatie geven over hoe we ze kunnen doen bij de stops en ervoor zorgen dat er genoeg tijd is om ze te doen. Wij hebben het walvisspotten gemist omdat we niet wisten dat we dit zelf van tevoren moesten boeken. Als je in de wintermaanden reist, wees dan voorbereid op koude nachten en ochtenden, maar overdag werd het warmer.
Kampeerreis van Namibië naar Kaapstad – 11 dagen reviewer
We hadden een absoluut ongelooflijke reis door Namibië naar Kaapstad met Acacia. Alles overtrof de verwachtingen en onze reisleider Phillele en chauffeur Khumbu maakten het nog specialer met hun warmt…We hadden een absoluut ongelooflijke reis door Namibië naar Kaapstad met Acacia. Alles overtrof de verwachtingen en onze reisleider Phillele en chauffeur Khumbu maakten het nog specialer met hun warmte en positiviteit. Er waren momenten dat de hitte en het stof van de woestijn intens werden, maar het is het allemaal waard om de ongelooflijke bezienswaardigheden te zien, vooral Etosha National Park met al het geweldige wild.
W
Dit was over het algemeen een heel goed verzorgde tocht. Onze gids Pilli en chauffeur Kumu staken echt veel enthousiasme in de reis en maakten het iedereen elke dag naar de zin. Dit is echter een snel…Dit was over het algemeen een heel goed verzorgde tocht. Onze gids Pilli en chauffeur Kumu staken echt veel enthousiasme in de reis en maakten het iedereen elke dag naar de zin. Dit is echter een snelle tocht met enkele lange rijdagen - als je in de winter reist verwacht dan enkele koude nachten, dus neem een degelijke slaapzak mee. Ook betekent de winter kortere dagen en langere nachten, dus soms moesten we in het donker kamp opzetten en weer voor zonsopgang vertrekken, maar dit was niet zo'n probleem want de tenten zijn van goede kwaliteit en na de eerste paar keer heb je het in luttele minuten voor elkaar. De kwaliteit van het eten op de tocht was uitzonderlijk, gezien de beschikbare faciliteiten (koken uit de achterbak van een vrachtwagen) Aan alle dieetwensen werd met gemak voldaan en zelfs na bijna 3 weken onderweg bleef de variatie maar komen! De reisbeschrijving vermeldt het hebben van contant geld, maar behalve misschien 2 optionele activiteiten (wijnproeven in SA en 1 wildrit optie) kon alles met kaart betaald worden zonder toeslagen. Mijn enige echte puntje van kritiek is een van de kampeerplaatsen (ZELDA) die in volkomen vervallen staat was en we moesten twee keer vragen of ze het stromend water en het gas naar de douches aan konden zetten (wat ze toen pas voor het damesblok deden). De enige andere verbetering die ik zou kunnen voorstellen is om in hostels in de grotere plaatsen zoals Windhoek en Livingston te verblijven (zoals wij in Swakopmund deden) in plaats van op de campings die mijlenver buiten de stad liggen.