YA
Schrijf een recensie
Deel je mening over de route, de gids en de algehele organisatie van het avontuur.
A
De tour en route waren heel goed georganiseerd. Ik weet zeker dat ik in mijn eentje niet alles had kunnen zien en doen. De hotels varieerden van heel goed tot OK, maar dat was te verwachten. De gids Y…De tour en route waren heel goed georganiseerd. Ik weet zeker dat ik in mijn eentje niet alles had kunnen zien en doen. De hotels varieerden van heel goed tot OK, maar dat was te verwachten. De gids Younes deed meer dan goed voor ons zorgen en gaf ons veel informatie over de geschiedenis en cultuur van Marokko. De chauffeur was erg voorzichtig en veilig. Er was een goede balans tussen gestructureerde en vrije tijd. We hebben veel gedaan en ik zou niet weten hoe het beter zou kunnen. Ik had wel gewild dat we een korte rondleiding hadden gekregen in een fabriek waar olijfolie wordt verwerkt.
Dit was een zeer goed geplande tour. Onze gids Younes en chauffeur Mohammad waren geweldig. Super behulpzaam bij elke stap, wisten veel over elke plaats waar we verbleven en waren geweldig in het bij …Dit was een zeer goed geplande tour. Onze gids Younes en chauffeur Mohammad waren geweldig. Super behulpzaam bij elke stap, wisten veel over elke plaats waar we verbleven en waren geweldig in het bij elkaar houden en in beweging houden van de tourgroep en het bijhouden van alles. Ik hield van het tempo, een paar dagen in de meeste plaatsen en 's nachts stoppen om ervoor te zorgen dat we niet te veel in één keer deden. Voor het grootste deel waren alle hotels geweldig, sommige hadden wat meer vlekkerige wifi dan andere, maar ze waren allemaal schoon en hadden goede voorzieningen, ontbijt was altijd inbegrepen (zoveel koolhydraten!). De enige die ik misschien anders had gewild was in Fes, waar we ver buiten de stad verbleven zodat we 's avonds niet veel zelf konden doen. Ik had graag wat tijd gehad om de stad zelf te verkennen buiten de rondleiding die het grootste deel van de dag in beslag nam, maar het was een uur lopen naar het hotel en ik had geen zin in een taxi. Dat betekende ook dat het avondeten een beetje beperkt was, omdat er niet veel opties bij het hotel waren (ik bezoek Marokko niet om bij McDonald's te gaan eten). Maar over het algemeen heb ik echt geen klachten, het was een geweldige reis en ik vond het geweldig om een nieuw land te ontdekken. Chefchaouen is prachtig, ik heb genoten van het tempo van Essaouira, ik had gewild dat er minder bewolking was in de woestijn, maar het was nog steeds een gave ervaring. Een soloreis boeken als onderdeel van een groepsreis kan riskant zijn, maar ik ben echt blij dat het in dit geval gelukt is (ook al was ik waarschijnlijk de jongste in de groep met ongeveer 15 jaar!)




