Schrijf een recensie
Deel je mening over de route, de gids en de algehele organisatie van het avontuur.
Van Piramiden naar Petra - 15 dagen
We maakten deze rondreis in oktober van 2021 en voegden er aan elk eind een paar extra's aan toe. Bij deze reis waren operators in drie verschillende landen betrokken, Egypte, Jordanië, en Turkije. …We maakten deze rondreis in oktober van 2021 en voegden er aan elk eind een paar extra's aan toe. Bij deze reis waren operators in drie verschillende landen betrokken, Egypte, Jordanië, en Turkije. Deze beoordeling gaat alleen over de over-all coördinatie en het Egypte gedeelte. De anderen zal ik apart beoordelen.
Mijn vrouw en ik zijn gewend om apart of met vrienden te reizen. Maar vanwege de streek die we bezochten en alle huidige reisonzekerheden, besloten we een operator te gebruiken en we waren blij dat we dat gedaan hadden. On the Go deed uitstekend werk met de coördinatie, die voor deze rondreis heel wat bewegende delen omvatte. Ze deden alles wat ze zeiden dat ze zouden doen en alles liep op rolletjes. Het maakte het veel gemakkelijker om achterover te leunen en gewoon van de ervaring te genieten. Ze deden verschillende dingen die bijzonder nuttig waren, niet het minste daarvan was het verzamelen van een fooienpotje bij het begin van de rondleiding. Dat nam alle mogelijke verwarring weg die met reizen in een land als Egypte in het bijzonder gepaard gaat. We waren erg tevreden over hun algemene structuur en werkwijze.
We willen in het bijzonder onze gids, Ramadan, bedanken, die gewoonweg geweldig was. Hij is een zeer deskundig en verantwoordelijk mens die alles in het werk stelde om ons een door en door plezierige ervaring te bezorgen. Soms ontmoet je bijzondere mensen als je reist, het soort mensen waarvan je zou willen dat je ze als vrienden kon blijven zien. Ramadan is er zo een. We hadden ons geen betere gids kunnen wensen en mocht je het geluk hebben hem als gids te hebben, dan zul je je gezegend achten. In werkelijkheid denk ik niet dat dit altijd gemakkelijk voor hem was, want de enige andere mensen in onze kleine groep leken met hun eigen agenda bezig te zijn en hadden niet erg veel respect voor zijn diensten. Maar hij ging hier heel goed mee om, en bleef zowel professioneel als op een hoog niveau functioneren. On the Go moet zich gelukkig prijzen hem als hulpbron te hebben.
Dit bleek voor ons een geweldige manier te zijn om de hoogtepunten van Egypte te zien en On the Go leverde precies wat beloofd was.
I
Fantastische reis, met heel veel mogelijkheden om het land IJsland op een schitterende manier te zien. Een echte aanrader voor gezinnen, vrienden en stellen die graag een andere cultuur willen beleven…Fantastische reis, met heel veel mogelijkheden om het land IJsland op een schitterende manier te zien. Een echte aanrader voor gezinnen, vrienden en stellen die graag een andere cultuur willen beleven, de natuur willen verkennen en de IJslandse geschiedenis willen leren kennen.
D
1000 gezichten van Madagascar - 12 dagen
Over het geheel genomen was het een goede reis, maar verschillende van de wandelingen waren niet de moeite waard. Wel veel lemuren en flora gezien. Leuk om de reis bij de oceaan te eindigen! Wat ee…Over het geheel genomen was het een goede reis, maar verschillende van de wandelingen waren niet de moeite waard. Wel veel lemuren en flora gezien. Leuk om de reis bij de oceaan te eindigen! Wat een door armoede geteisterd land!!!
C
Zeer interessante rondleiding, maar er was een duidelijk gebrek aan organisatie namens On The Go. De reisleider was eersteklas en zeer deskundig.
De plaatselijke manager was echter ongeorganiseerd en …Zeer interessante rondleiding, maar er was een duidelijk gebrek aan organisatie namens On The Go. De reisleider was eersteklas en zeer deskundig.
De plaatselijke manager was echter ongeorganiseerd en deed niet meer dan de basis, hij maakte zich niet bekend in de lobby van het hotel voor de eerste kennismaking en stond er vervolgens botweg op dat wij hem aan het eind van de tour een fooi betaalden, hoewel hij niets voor ons persoonlijk gedaan had. Andere leden van onze groep vonden hetzelfde, want zij vermeldden hoe hij het hun ook gevraagd had.
On The Go verklaarde dat zij het bezoek aan de Edfu Tempel niet aanbieden wegens bezorgdheid over het welzijn van de dieren, waar wij het volkomen mee eens zijn. Zij bieden echter niets aan ter vervanging van dit bezoek. Zij zouden beter hun best kunnen doen.
Hoewel wij bijgedragen hebben aan een fooienpot, werden er nog een heleboel andere "extra's" in rekening gebracht, wat onhandig is om ter plaatse te moeten betalen, want in Egypte kunt u maar 3000 Egyptische Pond per dag uit een geldautomaat halen, dus u bent eeuwig op zoek naar een automaat. Het zou beter zijn om deze extra's bij de intiële kosten te rekenen, want het is relatief goed geprijsd.
Met vriendelijke groet
Cliff en Joy Roscoe-Miles
Het beste van Thailandagen – 14 dagen
Het was meestal goed, maar niemand anders van de reis ging naar Phuket
Stemming voor Moskou - 4 dagen
De gids die u gaf was echt niet van deze tijd. Ik was maar 3 dagen bij haar, want op de eerste dag zei ze dat ze me drie keer probeerde te bereiken, maar ik was in die kamer en toen de telefoon ging …De gids die u gaf was echt niet van deze tijd. Ik was maar 3 dagen bij haar, want op de eerste dag zei ze dat ze me drie keer probeerde te bereiken, maar ik was in die kamer en toen de telefoon ging was het zo luid, dus dat was niet waar. Zij stond aan de balie met de Australische meisjes toen ik inboekte. Afgezien daarvan heb ik haar op de laatste dag bij de lunch een fooi gegeven, want ik kon niet eten wat er was, behalve de koekjes, maar dat was niet haar schuld en ik heb haar bij de lunch gezegd dat ik 's avonds niet ging, zodat ze ruimschoots de tijd had om mijn deel bij de nachtreservering te annuleren, maar de volgende dag zei ze dat ze 800 Roebel wilde, omdat ze voor mij geboekt had. Ik kan niet geloven dat zij niet aan de telefoon kon komen om te annuleren. Zij besteedde haar tijd aan het praten met het oude Engelse echtpaar en weet dus niet hoe zij met een groep moet converseren. Als de jonge Australiërs er niet waren geweest, zou ik een ellendige tijd gehad hebben. Ik was tevreden over de accommodatie en de groep, maar zij moet met een groep gaan zitten en de boekingen enz. bespreken. Ik heb de wereld rondgereisd en bij rondleidingen hoort ook dat zij haar groep uitlegt dat de treinen om de vijf minuten komen en dat u de tijd moet nemen om rond te kijken, want u komt niet meer terug op deze rondreis. Toen ik foto's aan het nemen was van de ondergrondse en zij gewoon bij de anderen bleef staan en er een trein kwam, kwam de Engelse dame naar mij toe en zei "you made us miss the train" Een wandeltocht moet meer zijn dan haar op één plaats laten staan. Ik zal uw Tour niet opnieuw aanbevelen. De anderen hebben er misschien van genoten, maar uw gids was echt een verspilling.


