About me:Aussie girl turned nomad gypsy, who fell in love with becoming a tour leader as it encompassed my two purposes in life...travelling and talking to people
Schrijf een recensie
Deel je mening over de route, de gids en de algehele organisatie van het avontuur.
Ik schrijf u met betrekking tot een uiterst onbevredigende ervaring die mijn ouders hebben gehad als deelnemers aan uw Best of Eastern Europe - 11 Days tour van 27 juli tot 6 augustus 2023.
Ik heb s…Ik schrijf u met betrekking tot een uiterst onbevredigende ervaring die mijn ouders hebben gehad als deelnemers aan uw Best of Eastern Europe - 11 Days tour van 27 juli tot 6 augustus 2023.
Ik heb specifiek de Expat Explorer Chat (+44 7731 943978) ge-sms't dat ik mijn ouders heb als onderdeel van jullie tour en hieronder staan onze ervaringspunten waar rekening mee gehouden moet worden:
Reisleiding
EMA. Ze was op zijn zachtst gezegd onvriendelijk en bevooroordeeld. Was niet behulpzaam voor mijn ouders en in onze vorige ervaring met Expat Explorer hadden we een mannelijke gids genaamd Jordan en hij was een compleet tegenovergestelde. De vibes waren er niet en ze maakte de rondleiding erg afschuwelijk voor mijn ouders. Ik verwachtte dat de gids voor mijn ouders zou zorgen, maar dat gebeurde niet. Ze concentreerde zich meer op de Australiërs in de tourbus, dus als ze niet in staat was om haar aandacht te verleggen naar de rest van de tourgroep, dan had deze tour die specifiek door haar werd geleid niet open moeten staan voor andere landen.
Tourleden
95% van de tourleden komt uit Australië of Nieuw-Zeeland. Daarmee vormden ze hun eigen allianties en lieten ze mijn ouders 11 dagen alleen achter! Als er geen diversiteit is in jullie rondreis, hadden jullie kunnen zeggen dat de rondreis alleen openstaat voor die nationaliteiten, zodat we een andere reisorganisatie konden kiezen die beter bij ons past, die 13 uur vanuit Singapore vloog voor deze rondreis. Er werden onnodige opmerkingen gemaakt en de reisbegeleider richtte zich alleen op de rest van de tourleden, behalve mijn ouders. Dit is compleet racisme en ik heb er geen moeite mee om dit aan te kaarten bij jullie management voor meer onderzoek. Er werden helaas geen vriendschappen gesloten omdat het voelde alsof het een eenzijdige tourgroep was.
Verzoek om eten
Bij het invullen van de gevraagde informatie voor de reis, hebben we aangegeven dat we halal/vegetarische opties wilden. Hoewel we begrijpen dat het een uitdaging kan zijn om je aan het verzoek te houden, begreep ik van mijn ouders dat ze specifiek door de reisleiding werden buitengesloten toen ze om hun gevraagde voedseloptie vroegen. Dit is volstrekt onaanvaardbaar als je bedenkt dat mijn ouders tussen de 50 en 60 zijn en eten heel belangrijk is voor hun rondreis. Ze moeten toegeven aan het kopen van hun eigen eten, terwijl ze dezelfde prijzen betaalden als de rest van de tourleden. Er is ook een geval waarbij ze hun reisleidster EMA om hun eten vroegen en aan de kant werd gezet, terwijl ze gefrustreerd klonk.
Ongeluk
Op weg naar Amsterdam blokkeerde de bus de rem. Mijn moeders beide knieën raakten de achterbank en haar gewrichtsbanden zijn opgezwollen. Ze liep mank en wat een teleurstelling - de chauffeur en de reisleiding boden geen excuses aan. Omdat ze niet bekend was met de plaats en/of de klinieken daar, moest ze hinkend doorrijden tot we in Singapore aankwamen om naar de kliniek te gaan. Hoe kun je dit ongelukkige incident compenseren? !!!!!!
R
Het was hectisch voor een paar van ons 70+, maar ik heb er toch van genoten.
L
De reis was gemiddeld. De bus ging op de eerste dag kapot, maar dat werd binnen een paar uur geregeld. De meeste accommodaties en het inbegrepen ontbijt waren redelijk, op twee na die onder het gemidd…De reis was gemiddeld. De bus ging op de eerste dag kapot, maar dat werd binnen een paar uur geregeld. De meeste accommodaties en het inbegrepen ontbijt waren redelijk, op twee na die onder het gemiddelde waren. We hadden grote groepen op de plaatselijke tochten, waaronder een dag van 58. Er werden geen luisterhulpmiddelen verstrekt, dus het was erg moeilijk om de plaatselijke gidsen te horen. Emma, onze gids, was erg goed. Zij was georganiseerd en vrolijk. Zij kon onze grote groepen heel goed aan.
L
FLexihopper Griekse eilanden
V
FLexihopper Griekse eilanden
D
FLexihopper Griekse eilanden
H
FLexihopper Griekse eilanden
A
FLexihopper Griekse eilanden
J
FLexihopper Griekse eilanden
H
FLexihopper Griekse eilanden
O
FLexihopper Griekse eilanden
Dit was een geweldige manier om in korte tijd een groot deel van Europa te verkennen. Dit betekent korte bezoeken aan veel steden en dorpen. Er is niet veel tijd om de lokale cultuur en het eten te …Dit was een geweldige manier om in korte tijd een groot deel van Europa te verkennen. Dit betekent korte bezoeken aan veel steden en dorpen. Er is niet veel tijd om de lokale cultuur en het eten te verkennen; dit is te verwachten omdat de bus een strak schema heeft. Het is precies wat mijn gezin wilde: een klein voorproefje van plaatsen waar we nog nooit zijn geweest. Nu weten we waar we graag terug willen en waar we niet nog een keer heen hoeven.
Pas op: dit is geen vakantie, dit is een rondreis. We zaten elke dag om 7.15 uur in de bus en de meeste dagen waren 3-4 uur rijden, met bezoekjes aan wegrestaurants voor plaspauzes. Neem een nekkussen mee zodat je in de bus kunt slapen. Er is geen internet in de bus.
Onze chauffeur (Wouter) en gids (Emma) waren allebei uitstekend. Erg vriendelijk en geweldig in hun werk. Bedankt allebei voor de geweldige ervaring.
Wat voor mij verhinderde dat dit een 5-sterren recensie werd:
Verschillende van de inbegrepen restaurants waren middelmatig. Pasta met tomatensaus matig. Vooral het Zwitserse hotel - ik ben niet naar Zwitserland gereisd om Zuid-Afrikaans te eten. Over het algemeen hebben we veel beter gegeten toen we onze eigen restaurants mochten uitkiezen en de lokale keuken mochten proberen, zij het in een toeristisch gebied.
D
Goede tour voor het geld. Reisleider en buschauffeur waren erg goed. Ik had graag meer informatie over de omgeving gehad terwijl we in de bus zaten. De meeste hotelkamers waren ok. Een paar hadden pro…Goede tour voor het geld. Reisleider en buschauffeur waren erg goed. Ik had graag meer informatie over de omgeving gehad terwijl we in de bus zaten. De meeste hotelkamers waren ok. Een paar hadden problemen met de airconditioning en waren erg klein.
Ik heb de meest magische en gedenkwaardige reis gehad! Snel, maar je krijgt zoveel te zien. Emma en Pascal hebben de reis zo onvergetelijk gemaakt en ik voel me gezegend dat zij voor onze rondreis zij…Ik heb de meest magische en gedenkwaardige reis gehad! Snel, maar je krijgt zoveel te zien. Emma en Pascal hebben de reis zo onvergetelijk gemaakt en ik voel me gezegend dat zij voor onze rondreis zijn gekozen!
C
Ik heb een prachtige reis gehad met de Europe Jewel Tour. 11 landen bezoeken in 14 dagen was precies wat ik had gehoopt dat het zou zijn
Al met al een erg goede rondreis waarbij ik verschillende landen heb leren kennen
P
Ik realiseerde me dat de rondreis vooral over steden ging, en ik heb erg genoten van Venetië, maar Interlaken/Jungfrau en de grottentocht waren mijn favoriete ervaringen. Misschien is een Europese ron…Ik realiseerde me dat de rondreis vooral over steden ging, en ik heb erg genoten van Venetië, maar Interlaken/Jungfrau en de grottentocht waren mijn favoriete ervaringen. Misschien is een Europese rondreis met meer natuuractiviteiten een optie voor de toekomst.
C
Dit was een snelle reis vol prachtige dingen om te zien en te doen.
D
E
Snel tempo zoals verwacht, maar er waren senioren waardoor ik met ze meeleefde.
J
De tour was goed georganiseerd en had een goede accommodatie.
Het hotel in Litouwen was minder dan wenselijk. Ik vond schimmel en insecten in mijn kamer. De indeling gaf ons in elke plaats niet echt veel tijd om de kleinere steden zoals Riga, Tallin en Vilnius t…Het hotel in Litouwen was minder dan wenselijk. Ik vond schimmel en insecten in mijn kamer. De indeling gaf ons in elke plaats niet echt veel tijd om de kleinere steden zoals Riga, Tallin en Vilnius te verkennen.
T
Emma Cairns is een uitstekende reisleidster - kundig, professioneel, vriendelijk en efficiënt in het oplossen van allerlei problemen. Haar persoonlijkheid gaf de tour een dagelijkse warmte die de hele…Emma Cairns is een uitstekende reisleidster - kundig, professioneel, vriendelijk en efficiënt in het oplossen van allerlei problemen. Haar persoonlijkheid gaf de tour een dagelijkse warmte die de hele entourage doordrong. De gekozen locaties zorgden voor een goed overzicht van het binnenland en de eilanden van Griekenland en wekten het verlangen om meer van het land te ontdekken.
Lee was uitstekend. Hij gaf ons geschiedenis en details van de plekken die we verkenden, samen met zijn leuke gevoel voor humor. Het was duidelijk zijn passie om zijn verhalen met ons te delen.
Reisleidster was geweldig. Zeer deskundige jonge vrouw.
Genoten van alle landen en steden die we bezochten.
Met dank aan Emma.
Onze chauffeur Gaby, wat een heer en zo'n behulpzame, aardige man.
We heb…Reisleidster was geweldig. Zeer deskundige jonge vrouw.
Genoten van alle landen en steden die we bezochten.
Met dank aan Emma.
Onze chauffeur Gaby, wat een heer en zo'n behulpzame, aardige man.
We hebben geweldige, vriendelijke mensen van over de hele wereld ontmoet.
Ik zal mijn herinneringen voor altijd koesteren.
Bedankt voor alles.
Selina (Lee Howard)
L
Had een fantastische tijd, hoewel de lange warme wandeltochten niet echt werden gewaardeerd.
Er waren een paar oudere burgers op de reis en zij hadden moeite om het vereiste tempo bij te houden, zel…Had een fantastische tijd, hoewel de lange warme wandeltochten niet echt werden gewaardeerd.
Er waren een paar oudere burgers op de reis en zij hadden moeite om het vereiste tempo bij te houden, zelfs na het verzoek aan het team om langzamer te gaan zodat we samen konden reizen en niet achterop zouden raken.
Het zou beter zijn geweest als we meer tijd hadden kunnen doorbrengen op de plaatsen die we bezochten, in plaats van uren in de bus.
De hele ervaring was fantastisch! Deze rondreis heeft echt de stress van het reizen weggenomen - u hoefde alleen maar te ontspannen en van de rit te genieten. Het enige puntje van kritiek dat ik heb, …De hele ervaring was fantastisch! Deze rondreis heeft echt de stress van het reizen weggenomen - u hoefde alleen maar te ontspannen en van de rit te genieten. Het enige puntje van kritiek dat ik heb, is dat ik op sommige plaatsen meer tijd had gewild en op andere minder. Mijn volgende rondreis zal ik zeker met Expat Explore boeken.
N
Geweldige tocht en de reisleider was zeer goed geïnformeerd & zeer georganiseerd.
L
Het was een geweldige en zeer goed georganiseerde reis, vooral dank aan Emma, die geweldig werk heeft verricht, en ook aan Sultan, onze zeer goede chauffeur, die ons de hele reis veilig heeft gehouden…Het was een geweldige en zeer goed georganiseerde reis, vooral dank aan Emma, die geweldig werk heeft verricht, en ook aan Sultan, onze zeer goede chauffeur, die ons de hele reis veilig heeft gehouden. Het enige is dat we niet genoeg tijd hadden om extra dagen te blijven, want er is zoveel te zien in korte tijd. Ik zal de volgende keer weer gaan en het zal dan tour radar EXPAT explorer zijn!! Ludie uit Canada
De rondrit was uitstekend. De laadpoort van de tourbus had echter een stroomstoring. De tourbus vernielde mijn I pad. Mijn reisleidster, Emma, heeft een incidentenrapport ingediend. De Apple Store hee…De rondrit was uitstekend. De laadpoort van de tourbus had echter een stroomstoring. De tourbus vernielde mijn I pad. Mijn reisleidster, Emma, heeft een incidentenrapport ingediend. De Apple Store heeft de schade bevestigd. Expat tours heeft tot nu toe de verantwoordelijkheid niet opgeëist en heeft mij nog geen $249,00 USD aangeboden om mijn I pad te laten repareren. Ik wil niet dat nog meer Expat-reizigers hun elektronica door de bus laten vernielen. Wees voorzichtig en gebruik de oplaadpoorten van de tourbus niet.
R
Wij hebben echt genoten van deze rondreis. Was een beetje sneller dan ik aankon en had op veel plaatsen graag langer gewild, maar het is een perfect "voorproefje" van Europa en we waarderen wat we gez…Wij hebben echt genoten van deze rondreis. Was een beetje sneller dan ik aankon en had op veel plaatsen graag langer gewild, maar het is een perfect "voorproefje" van Europa en we waarderen wat we gezien hebben. Hoogtepunt was voor mij het Vaticaan. Dank u wel
C
Ik vond dat Emma en Zoltan het geweldig gedaan hebben! Ik vond het geweldig dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken, dat alles voor mij gepland was. Alles wat we gedaan hebben, had ik nooit al…Ik vond dat Emma en Zoltan het geweldig gedaan hebben! Ik vond het geweldig dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken, dat alles voor mij gepland was. Alles wat we gedaan hebben, had ik nooit alleen kunnen doen!
Genoten van de rondleiding en Emma was zeer behulpzaam.
D
Goed georchestreerd. Had wel graag wat chiquere hotels gehad met betere liften en WiFi
E
Emma onze gids van Expat travel was fantastisch, evenals onze chauffeur Jeane. Een fantastische vakantie. We waren onderweg en hebben zoveel gezien. Onze busfamilie was ook geweldig en het weer ook.
W…Emma onze gids van Expat travel was fantastisch, evenals onze chauffeur Jeane. Een fantastische vakantie. We waren onderweg en hebben zoveel gezien. Onze busfamilie was ook geweldig en het weer ook.
Wij zouden zeker weer met jullie reizen
D
Was zeer de moeite waard. Reisleidster maakte de reis Emma is een superster.
M
Onze reis verliep vlot en fantastisch dankzij Emma en Jean. Hun aanbevelingen en aanwijzingen gaan boven alles wat verwacht werd.














